عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با دشوار خواندن راههای کنترل بیماری آنفلوانزای نوع A در کشور گفت: وزارت بهداشت باید در هنگام بازگشت حجاج، افراد مشکوک به ابتلا به این بیماری را به مدت یک هفته در قرنطینه نگهداری کند.

دکتر اکبر رنجبرزاده در گفتگو با مهر افزود: تلاشها و برنامه ها باید به سمتی باشد تا مانع همه گیری ناگهانی این بیماری در کشور شویم.

براساس اعلام رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، تعداد مبتلایان به آنفلوانزای نوع A در کشور طی هفته گذشته به 1638 نفر رسیده است و 22 نفر نیز بر اثر این بیماری فوت کرده ‌اند.

رنجبرزاده در خصوص لغو سفر حج تمتع به منظور کاهش موارد ابتلا به این بیماری گفت: موضوع حج یک بحث جهانی است که کشورها در این خصوص به توافق نرسیدند که حج امسال برگزار نشود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در عین حال تاکید کرد: بهترین راه حل برای کاهش موارد ابتلا به این بیماری از طریق حجاج این است که وزارت بهداشت در موقع بازگشت حجاج آن کسانی که مشکوک به ابتلا هستند را به مدت یک هفته قرنطینه و تحت درمان قرار دهد.

وزارت بهداشت از هموطنان خواسته است که با رعایت نکات بهداشتی و به ویژه شستن مرتب دستها با آب و صابون و رعایت فاصله با مبتلایان از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند.

رنجبرزاده با عنوان این مطلب که شدت انتشار این بیماری بالاست، افزود: پیش بینی می شود 20 میلیون ایرانی طی دو سال به این بیماری مبتلا شوند که بهترین راهکار کنترل بیماری در کشور این است که روند ابتلا در 24 ماه توزیع شود تا بهتر بتوانیم بیماری را کنترل کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha